Stalo nam je do Vaše privatnosti i do boljeg korisničkog iskustva. Budući da SB Online i njegovi partneri koriste kolačiće, dužni smo Vas na to upozoriti i zatražiti Vašu privolu. Više o kolačićima pročitajte ovdje: Pravila privatnosti. Pročitajte i Uvjete korištenja. Nastavkom korištenja ovih stranica, prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja.
Što su kolačići i zašto ih koristimo?
Kolačići su male računalne datoteke koje program šalje Vašem pregledniku. Služe nam da omogućimo korisnicima sigurno pretraživanje našeg sadržaja (zaštita od spama), sudjelovanje u anketama, komentiranje itd. Također, koristimo kolačiće naših partnera za vođenje statistike posjećenosti i prilagođeni prikaz oglasa. Naši kolačići su potpuno bezopasni za Vaš uređaj, možete ih lako obrisati u bilo kojem trenutku.
Ako prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja, kliknite "Prihvaćam" i nastavite uživati u sadržaju. Ako, pak, ne prihvaćate, onda nemojte koristiti ove stranice.
FOTO: istockphoto
Prema podacima Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) indeks cijena za suncokretovo ulje je u travnju pokazao pad. Ipak, da tržištem ove prehrambene namirnice još uvijek bijesne visoke cijene i nestašica, dokazuju njemački trgovački centri koji uvode ograničenja.
Male količine suncokretovog ulja na policama navele su Lidlovu podružnicu u Schleswig-Holsteinu da ograniči prodaju samo osobama starijim od 18 godina i to na dvije boce po osobi. Na ovaj su način htjeli spriječiti roditelje da šalju djecu u kupovinu te namirnice, prenosi Merkur.
Inicijativa je izazvala lavinu negodovanja na društvenim mrežama, a trgovački lanac je na kraju morao ukinuti ovu mjeru ograničavanja kupovine.
Trgovci traže izlazČinjenica je da na policama njemačkih trgovina nema dovoljno jestivog ulja. Iz Lidl-a, Rewe i Aldi-ja apeliraju na kupce da ne stvaraju zalihe. Vlast i trgovački centri pokušavaju pronaći strategije kojima bi mogli kontrolirati ponašanje kupaca.
Tako je Aldi na policama s jestivim uljima imao natpis da ga se kupuje samo ako je potrebno, a ne zato što to svi rade.
Cijene lagano padajuNakon enormnog rasta cijene koja je bila izazvana ratom u Ukrajini i paničnom kupovinom došlo je do stabilizacije na ovom tržištu i laganog pada.
FEDIOL, EU udruženje industrije biljnih ulja i proteinskog brašna, je izvijestilo da je poboljšana dostupnost suncokretovog, a nakon prilagođavanja tržišta i dolaska ukrajinskih proizvoda kopnenim transportom. Sada kopnenim putem sjeme suncokreta stiže i dalje se prerađuje u EU što je smanjilo pritisak na potražnju.
Količine suncokretovog sjemena neće dostići one iz nekadašnjeg ukrajinskog izvoza, ali su dovoljne da se smanji pritisak na cijene.
Trenutno su veći problemi u opskrbi na lokalnoj razini jer je suncokretovo ulje lako dostupno u EU. To nam govori da nestašice na policama nekih trgovačkih lanaca nisu izazvane stvarnim nedostatkom već logističkim problemima.
(Izvor: Agroklub.com)