Stalo nam je do Vaše privatnosti i do boljeg korisničkog iskustva. Budući da i njegovi partneri koriste kolačiće, dužni smo Vas na to upozoriti i zatražiti Vašu privolu. Više o kolačićima pročitajte ovdje: Pravila privatnosti. Pročitajte i Uvjete korištenja. Nastavkom korištenja ovih stranica, prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja.
Što su kolačići i zašto ih koristimo?
Kolačići su male računalne datoteke koje program šalje Vašem pregledniku. Služe nam da omogućimo korisnicima sigurno pretraživanje našeg sadržaja (zaštita od spama), sudjelovanje u anketama, komentiranje itd. Također, koristimo kolačiće naših partnera za vođenje statistike posjećenosti i prilagođeni prikaz oglasa. Naši kolačići su potpuno bezopasni za Vaš uređaj, možete ih lako obrisati u bilo kojem trenutku.
Ako prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja, kliknite "Prihvaćam" i nastavite uživati u sadržaju. Ako, pak, ne prihvaćate, onda nemojte koristiti ove stranice.
FOTO: 034portal.hr
Jeste li se nakon velikog skoka cijena odrekli kava i kafića? Niste! Čak štoviše, u travnju je bilo 5 posto više računa nego lani, a zarada čak 30 posto veća. Dolaskom sezone ugostiteljima procvat prihoda tek slijedi, a za jesen neki najavljuju i novo poskupljenje
Velike, male, kraće, duže, s više ili manje mlijeka. Kombinacija je bezbroj. Cilj uvijek isti – užitak kojeg plaćamo sve više.
"Kava mi je neizbježan dio dana. Popijem barem dvije dnevno", kažeTeoiz Zagreba.
"To nije samo kava, to je društveni događaj. To je relaksacija, nešto u čemu uživam. Mislim da cijena kave, bez obzira kakva bila, uvijek će se piti kava", poručujeSanjaiz Zagreba.
Unatoč rastu cijena, Hrvati po kafićima ukupno provedu više od 2 milijuna sati svaki dan. Kriza jest, ali za to se ima. Nove cijene, čini se, prihvatili su svi.
"Ne samo u ugostiteljstvu, nego u svim djelatnostima je to tako. Mislim da su svi prihvatili cijene kakve jesu, i dalje je potrošnja izvanredna. Rezultati su nam svima dobri, što znači da Hrvati i dalje troše", objašnjavaIvan Orešković, vlasnik ugostiteljskog objekta u Zagrebu.
Pa smo tako, samo u travnju prošle godine po kafićima i restoranima ostavili 173 milijuna eura, ove godine vrtoglavih 221 milijun eura – i to samo u jednom mjesecu. Izdanih računa bilo je tek bilo 5 posto više, a zarada je gotovo 30 posto veća.
"Možda će se kasnije promijeniti garderoba, možda će se dva dana skratiti godišnji odmor, možda se neće otići na neko putovanje. U tom budžetu je nastupila preraspodjela u korist društvenosti", tvrdiMladen Vedriš,ekonomski stručnjak i profesor na Visokom učilištu Effectus.
S toga i ne čudi da se svake minute popije više od 6000 šalica kave, dakle oko 100 u jednoj sekundi.
"Cijena kave u Zagrebu i Ljubljani je 30 posto jeftinija kod nas. Jedino smo skuplji od Budimpešte. Sve ostale su puno skuplje od svih destinacija u Hrvatskoj. Cijena jedne pizze u našoj metropoli je maksimalno 7 do 10 eura, dok je u svim ostalim destinacijama od 8 do 16 eura", kažeFranz Letica, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.
No pitanje je do kad. S dolaskom sezone, glavna "berba" za ugostiteljski sektor tek slijedi, a za jesen neki najavljuju novo poskupljenje. I ne samo kave.
"Sljedeći inflatorni šok će biti zbog povećanje plaće radnicima, taj dio troška ćemo morati ponovno ukalkulirati u proizvod. Tu pričamo o cjelokupnom meniju, pričamo o poskupljenju od 10 posto iza ljeta", tvrdi Orešković.
Ali, najavljeno poskupljenje očito se na promet neće odraziti, jer gušti su gušti – koliko god koštali.
(Izvor: Danas.hr)