Od 1. srpnja 2025. na snagu stupaju nove odredbe o popustima u elektroničkoj naplati cestarine (ENC) koje uvodi Hrvatske autoceste (HAC). Promjene se odnose na sve korisnike – kako one s lakim tako i s teškim vozilima – s ciljem ujednačavanja i uravnoteženja sustava popusta, stoji u službenom priopćenju HAC-a.
Prema novom modelu, korisnicima lakih vozila – dakle onima iz I.A, I. i II. skupine – ostaje dosadašnji popust od 21,74 % u pre-paid modelu (uplata unaprijed na ENC račun). Također, ostaje na snazi i sezonski popust od 33,48 %, koji vrijedi od 1. studenoga do 31. ožujka za vozače lakih vozila u istom modelu.
Za razliku od prethodnih godina u kojima su teška vozila (III. i IV. skupina) uživala značajno izdašnije popuste, sada će se i njihovi iznosi ujednačiti s onima za laka vozila. Od srpnja nadalje, i u pre-paid i u post-paid modelu, teška vozila ostvarivat će popust od 21,74 %, što znači kraj dugogodišnje prakse povlaštene tarife za tu kategoriju vozila.
Iz HAC-a objašnjavaju da u posljednjih 20 godina nije bilo povećanja cestarine za tešku kategoriju vozila, niti su ta vozila bila uključena u sezonska poskupljenja, dok su laka vozila redovno bila obuhvaćena svim promjenama.
– Teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture. S ciljem osiguranja jednakosti, odlučili smo izjednačiti sve poticaje za korisnike ENC-a – poručuju iz HAC-a.
Uz financijsko ujednačavanje, HAC mijenja i pravila vezana uz emisijske norme vozila. Emisijski popust za vozila norme EURO V i EEV snižava se na 3 %, dok se za vozila norme EURO VI smanjuje na 7 %.
Najveći rez osjetit će vozači s vozilima EURO IV norme, za koje se emisijski popust potpuno ukida. Ipak, i tim vozilima ostaje standardni ENC popust od 21,74 %.
Kako navode iz HAC-a, vozila s normom EURO IV već dvije godine u europskim državama ne ostvaruju emisijske olakšice, pa se Hrvatska tim potezom samo uskladuje sa standardima EU-a.
Ove izmjene izazvat će, očekivano, reakcije prijevoznika i vlasnika teških teretnih vozila, koji su dosad uživali višestruke popuste, posebno u post-paid modelu i temeljem eko normi. No iz HAC-a naglašavaju da je riječ o koraku prema pravednijem i održivijem sustavu, gdje svi sudionici cestovnog prometa ravnopravno doprinose održavanju infrastrukture.
Popusti se ne ukidaju – već se racionaliziraju i izjednačuju, poruka je kojom Hrvatske autoceste žele smiriti moguće nezadovoljstvo.
Jedno dječje priznanje potaknulo je lavinu reakcija: fizičko kažnjavanje u obrtu...
31.07.2025. u 13:41
Slavonski Brod – Brodsko-posavska policija ponovno apelira na građane da n...
31.07.2025. u 10:00
Slavonski Brod, 30. srpnja 2025. – Brojni građani, potencijalni izvođači r...
31.07.2025. u 08:00
Na prostoru nekada zapuštenog Športsko-rekreacijskog centra Klasij...
30.07.2025. u 16:00
U vremenu kada mladenci sve više traže personalizirano, ekskluziv...
30.07.2025. u 14:00
U tišini i bez mnogo pompe, Hrvatska se priprema na značajna ulaganja u p...
30.07.2025. u 10:00
Dana 28. srpnja, oko 19,40 sati, dogodile su se dvije prometne nesreće s materij...
29.07.2025. u 18:00
Dugo najavljivani klub Hedonic konačno otvara vrata – i to u savr&...
29.07.2025. u 16:00
MEDARI / OPĆINA DRAGALIĆ – Trideset godina od završetka Domovinskog...
29.07.2025. u 14:00
Dok u Slavonskom Brodu traje višegodišnja borba za čist zrak, grad...
29.07.2025. u 12:00
ZAGREB – Ministarstvo gospodarstva objavilo je Javni poziv za sufinanciran...
29.07.2025. u 10:00
U ugodnom, svjetlom prostoru Gradske knjižnice Nova Gradišk...
28.07.2025. u 20:00
NOVA GRADIŠKA – Najavljeni koncert Miroslava Ilića, koji se trebao...
28.07.2025. u 14:02
- Razumljivo, da je 150-godišnje tursko gospodstvo u Brodu moralo ostavit...
27.07.2025. u 20:00
U svijetu u kojem se pažnja mjeri u sekundama, a priče se svode na sadržaje od 1...
27.07.2025. u 11:00
Zagreb, 25. srpnja 2025. – Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga...
27.07.2025. u 08:00